Volkswagen Golf 1.2 TSI Edition
€ 7.850,-
![](/img/icon-zoom-nederlandmobiel.png)
Bouwjaar | 09-09-2016 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 201.007 km
![]() |
Deuren | 5 |
Kenteken | KH-853-B Verzekeren |
Kleur | Wit Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.197 cc |
Vermogen | 63 kW (86 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 09-09-2016 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 201.007 km
![]() |
Deuren | 5 |
Kenteken | KH-853-B Verzekeren |
Kleur | Wit Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.197 cc |
Vermogen | 63 kW (86 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Autohandel Robert |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Molenkamp 38A |
Postcode | 3732 EV |
Plaats | De Bilt |
Provincie | Utrecht |
Land | Nederland |
GSM | +31 (0)6 - 45332566 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.autohandelrobert.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden
meld een fout
Technische informatie
Aantal cilinders: 4
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Tankinhoud: 50 liter
Acceleratie (0-100): 11,9 s
Topsnelheid: 179 km/u
Maten en gewichten
Ledig gewicht: 1.129 kg
Max. trekgewicht: 1.100 kg (ongeremd 610 kg)
Afmetingen (LxBxH): 4357 x 1799 x 1491 cm
Wielbasis: 262 cm
Interieur
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu
CO2-uitstoot: 113 g/km
Energielabel: B
Emissieklasse: Euro 6
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 4,9 l/100km (1 op 20,4)
Brandstofverbruik in de stad: 6,1 l/100km (1 op 16,4)
Brandstofverbruik op de snelweg: 4,2 l/100km (1 op 23,8)
Historie
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Staat
Algemene staat: goed
Technische staat: goed
Optische staat: goed
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 125 - € 141 per kwartaal
= Bedrijfsinformatie =
Autohandel Robert heeft jarenlange ervaring met de inkoop en verkoop van auto's en bedrijfsbussen. Wij hebben een snel wisselende voorraad en kunnen indien gewenst auto's voor u zoeken en netjes afleveren. Service staat bij ons hoog in het vandaal en daarom is de klanttevredenheid bij ons hoog. Graag voordat u komt wel even een telefoontje, wij zijn namelijk ook regelmatig onderweg om nieuwe auto's op te halen. Wij kopen ook graag uw huidige auto op en dan krijgt u gelijk geld en een vrijwaring, want wij zijn RDW Erkend. Gelieve bij interesse telefonisch contact opnemen.
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Volkswagen Golf GTI | Van het oude stempel
De Volkswagen Golf GTI is een icoon. Maar de GTI is inmiddels ook achterhaald. Elektrische auto's zijn in de basisuitvoering vaak al sneller dan sportieve auto's met een conventionele verbrandingsmotor. Bovendien biedt Volkswagen inmiddels de eerste sportieve elektrische auto aan met de "GTX". Toch ziet het merk ook nog ruimte voor een Golf GTI met benzinemotor. Terecht?
![Autotest | Volkswagen Golf GTI Van het oude stempel](https://images.nederlandmobiel.nl/auto/review/4368/volkswagen-golf.jpg)
De VW Golf 8 GTI is een sportieve hatchback van het oude stempel. Terwijl elektrische auto's alles makkelijk maken, geeft de GTI de opwinding van een verbrandingsmotor en gevoel met het mechaniek.
Plus
- sportief, speels en uitdagend
- overtuigt ook als top-uitvoering van de Golf
Min
- fors verbruik
- stevig prijskaartje (vanwege CO2-belasting)
Conclusie
Is er nog ruimte voor een Golf GTI met een conventionele benzinemotor? Na een uitgebreide proefrit luidt het antwoord: ja, maar alleen voor de echte liefhebbers. Omdat zelfs een standaard elektrische auto al sneller is dan een conventionele sportwagen, zit de meerwaarde van de GTI niet meer in de prestaties. En omdat de prijs van een auto sterk afhankelijk is van de CO2-uitstoot is de GTI relatief duur.
Toch heeft de Golf GTI een heel eigen charme. Een elektrische auto presteert in alle rust en het maximale vermogen is direct beschikbaar. Dat kan worden ervaren als superieur, maar ook als saai. De GTI heeft ronkende uitlaten en bouwt zijn vermogen op naar een spectaculair hoogtepunt. Daarbij is de GTI in het voordeel met een lager gewicht en dat zorgt voor meer levendigheid. Tenslotte neemt bij een elektrische auto een elektronisch brein alles over, terwijl de GTI een traditioneel mechanisch gevoel geeft en de bestuurder daardoor meer betrekt bij het rijden.