Saab 9-3 Sport Estate 2.8 T V6 Aero aut. Youngtimer | Navigatie | Bose | Dealeronderhouden

€ 14.950,-

afbeelding vergroten
Bouwjaar 24-09-2007
Categorie Stationcar
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 193.412 km
Deuren 5
Kenteken - Verzekeren
Kleur Blauw Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Automaat
Motorinhoud 2.792 cc
Vermogen 188 kW (256 pk)

Saab 9-3 Sport Estate 2.8 T V6 Aero aut. Youngtimer | Navigatie | Bose | Dealeronderhouden


€ 14.950,-

Algemeen

Bouwjaar 24-09-2007
Categorie Stationcar
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 193.412 km
Deuren 5
Kenteken - Verzekeren
Kleur Blauw Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Automaat
Motorinhoud 2.792 cc
Vermogen 188 kW (256 pk)

Aanbieder

Bedrijfsnaam Welmans Automobielen B.V.
Contactpersoon Afdeling verkoop
Adres Baarnsche dijk 3
Postcode 3741 LN
Plaats Baarn
Provincie Utrecht
Land Nederland
Telefoon +31 (0)35 - 3031383 bel telefoonnummer toon telefoonnummer
Website www.welmansautomobielen.nl
E-mail e-mail sturen

Auto online verzekeren?

Bereken uw premie direct online!

Opties

  • abs
  • airbag bestuurder
  • airbags (achter)
  • airbags (voor)
  • airconditioning
  • alarmsysteem
  • automatic climate control
  • centr. deurvergr. (afstandbediening)
  • cruise control
  • electr. bedienbare buitenspiegels
  • electr. bedienbare ramen (rondom)
  • electr. bedienbare ramen (voor)
  • electr. verstelbare bestuurdersstoel
  • electr. verstelbare stoelen (voor)
  • getint glas
  • lederen bekleding
  • lichtmetalen velgen
  • metallic lak
  • mistlampen (voor)
  • navigatiesysteem
  • parkeersensor
  • radio/cd speler
  • regensensor
  • sportstoelen
  • startonderbreker
  • stoelverwarming
  • traction control
  • xenon verlichting

Auto direct verkopen?

Laat je auto vandaag nog gratis taxeren en
ontvang direct een bod per e-mail.

Bijzonderheden meld een fout

Algemene informatie
Modelreeks: sep. 2007 - aug. 2008

Technische informatie
Koppel: 350 Nm
Aantal cilinders: 6
Transmissie: 6 versnellingen, Automaat
Tankinhoud: 58 liter
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 7,8 s
Topsnelheid: 240 km/u
Ledig gewicht: 1.570 kg
Wielbasis: 268 cm

Interieur
Interieurkleur: Beige
Aantal zitplaatsen: 5

Milieu
Energielabel: G

Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 11 l/100km (1 op 9,1)
Brandstofverbruik in de stad: 17,2 l/100km (1 op 5,8)
Brandstofverbruik op de snelweg: 7,2 l/100km (1 op 13,9)

Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)

Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen

De Saab-kenner hoeven wij niets uit te leggen: deze gefacelifte 9-3 SportEstate is de ideale tijdloze youngtimer in een praktische combi-variant. Snel ook, want het is een echte Aero met 255 pk. Tegelijkertijd rijdt 'ie comfortabel met z'n soepel schakelende 6-traps automaat. Zowel om te zien als te rijden best wel een moderne auto, die niet oogt of aanvoelt alsof hij de 15 jaar al gepasseerd is. De V6 Turbo is een waar genot om te rijden en heeft moderne twinscroll techniek aan boord. Hierdoor heb je veel koppel bij lage toeren en power bovenin. Met een mooi vol motor- en uitlaatgeluid biedt dit net even wat meer rijplezier en trekkracht dan de viercilinder alternatieven.

Hoewel het merk Saab in 2011 failliet ging, hoeft u zich geen zorgen te maken over de onderdelen of servicepunten. Die zijn er nog volop. Dit specifieke exemplaar kwam tot de laatste beurt in 2023 keurig bij de Saab-garage in Zürich (Klus Garage AG), terwijl hij nieuw werd afgeleverd door Saab-dealer Hirsch in het nabijgelegen Kloten. Samengevat een mooie historie met frequent onderhoud bij de Zwitserse Saab-dealer. De optische staat van deze Saab is minstens zo mooi en goed, zoals te zien is op de foto's lijkt het (optionele) 'premium' leder nog als nieuw! De Nocturne Blue metallic lak contrasteert mooi met de aluminium velgen en sierdelen rond de grille en in de voorbumper. Hierdoor komt de unieke Aero-neus nog beter tot z'n recht.

Belangrijk voor de kenners die een 9-3 Aero V6 (of Turbo X) overwegen, is dat het hier om een 9-3 zonder XWD-vierwielaandrijving gaat. Hoewel dat een mooi werkend systeem is, voegt het ook het nodige gewicht en verbruik toe en kan het in potentie zelfs leiden tot dure reparaties. Een voorwiel aangedreven V6 Aero zoals het hier aangeboden exemplaar is in de praktijk voordeliger in onderhoud en bovendien zuiniger en sneller. Zeker wanneer deze V6 FWD van een optionele software-optimalisatie zou worden voorzien. Hiervoor hebben wij een goede connectie met DionHPT, de huistuner van de meeste Nederlandse Saab-specialisten en liefhebbers.

Voor aflevering ondergaat deze 9-3 nog een uitgebreide technische controle en krijgt 'ie een afleverbeurt bij Saab Apeldoorn. Naar wens kan

Basisdekking voor uw auto

Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.

WA

Wettelijke Aansprakelijkheid

  • Schade aan anderen

WA+

Beperkt Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling

All Risk

Volledig Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling
  • Schade aan uw eigen auto

E-mail aanbieder

 

Autotest

Saab 9-3 | Koningsklasse

Onbekend maakt onbemind. Met een leaseprijs van fl. 1500,- per maand is de Saab 9-3 in haar basisuitvoering een parel in de geestdodend saaie prijslijst van Omega's, Laguna's, Passats en Galants van de meeste leasemaatschappijen. De Saab 9-3 is vaak niet in deze lijsten vermeld. Onterecht. Want de Saab 9-3 geeft op alle punten de indruk van een auto uit een hoger prijssegment. Saab is anders. Anders slimmer, niet alleen anders verschillend.

Autotest | Saab 9-3 Koningsklasse

De Saab 9-3 is veel meer dan een imago-auto. De eigenzinnige techniek zorgt ook voor meer rijplezier en meer veiligheid. Onderscheidend in de meest positieve zin van het woord.

Plus

  • zeer comfortabel
  • onderscheidend vermogen
  • vriendelijk geprijsd

Min

  • weinig dealers
  • gaat ongemerkt (te) hard

Conclusie

Ooit was Saab vooral anders om het anders zijn. De oude Saab 99 van midden jaren '80 bood veel veiligheid en uiterlijk onderscheidingsvermogen. Het meest tekenende maar weinig overtuigende argument dat ik ooit hoorde om een dergelijke auto te kopen was: omdat het bij mij past. De nieuwste generatie Saabs biedt echter veel auto, veel kwaliteit en ongekende klasse in een segment waarin anonieme Carmisma's, Primera's en Safrane's de dienst uit maken.

Met de introductie van diesel in het leveringsprogramma heeft Saab één van haar oude denkbeelden laten varen. De nieuwe motor brengt de Saab echter in het domein van de leasemarkt en biedt daarmee een niet te versmaden reislimousine voor de lange afstand. Weggedrag, motor, interieur en veiligheidsvoorzieningen geven de inzittenden het gevoel in een veel duurder auto te rijden. Vraag het uw leasemaatschappij! Neem de moeite een van de dun gezaaide Saab dealers te bezoeken en ontdek de parel die Saab 9-3 heet.

Deel deze advertentie