![](/img/icon-zoom-nederlandmobiel.png)
Bouwjaar | 16-04-1998 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 176.088 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | TF-VT-73 Verzekeren |
Kleur | Rood Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.360 cc |
Vermogen | 55 kW (75 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 16-04-1998 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 176.088 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | TF-VT-73 Verzekeren |
Kleur | Rood Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.360 cc |
Vermogen | 55 kW (75 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Uniek Car Sale |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Herenstraat 101 |
Postcode | 3431 CB |
Plaats | Nieuwegein |
Provincie | Utrecht |
Land | Nederland |
GSM | +31 (0)6 - 47945859 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.uniekcarsale.nl/ |
e-mail sturen |
Bijzonderheden
meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: Hatchback (5-drs)
Technische informatie
Aantal cilinders: 4
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Bandenmaat: 165/70 R13
Acceleratie (0-100): 10,6 s
Topsnelheid: 175 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 371 x 157 x 136 cm
Wielbasis: 242 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 800 kg
Laadvermogen: 475 kg
GVW: 1.275 kg
Max. trekgewicht: 800 kg (ongeremd 425 kg)
Interieur
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu
CO2-uitstoot: 176 g/km
Emissieklasse: Euro 2
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 7,2 l/100km (1 op 13,9)
Brandstofverbruik in de stad: 9,5 l/100km (1 op 10,5)
Brandstofverbruik op de snelweg: 5,9 l/100km (1 op 16,9)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 60 - € 68 per kwartaal
= Bedrijfsinformatie =
Garantiepakketten
Uniek Car Sale vertrouwt op goede service en betrouwbaarheid. Wij bieden daarom de mogelijkheid om uw aankoop uit te breiden met één van onze garantiepakketten.
Wij bieden de volgende pakketten:
Meeneempakket
Pakket A
Pakket B
Meeneempakket:
o Auto direct meenemen zoals gezien
Pakket A van € 299,- inclusief BTW:
De auto wordt geleverd met:
o 1 maand garantie op de motor en versnellingsbak
o controleren vloeistoffen en eventueel op peil brengen
o vervangen olie
o vervangen oliefilter
o controleren remmen, indien nodig vervangen of repareren
o controleren multiriem, indien nodig vervangen of repareren
o controleren banden, indien nodig vervangen banden
o 1 jaar APK
o Nationale Autopas
Pakket B van € 499,- inclusief BTW:
o 3 maanden garantie op de motor en versnellingsbak
o vervangen olie
o vervangen oliefilter
o vervangen luchtfilter
o vervangen interieurfilter
o Auto poetsen
o 1 jaar APK
o Nationale Autopas
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Peugeot 205 | Buitenkansje
De meest begeerlijke klassieker is niet altijd de oudste of de meest bijzondere auto. Het is voor menigeen de auto die een belangrijke rol speelde tijdens de kinderjaren. Het is een auto die bakens verzette en de wereld definitief veranderde. Het is voor ondergetekende de Peugeot 205 GTi: het eerste compacte racemonstertje dat goed was voor begeerlijke blikken en posters in de jongenskamer. Helaas was de auto in 1984 volkomen onbereikbaar, maar nu kan een jeugddroom alsnog worden waargemaakt.
![Autotest | Peugeot 205 Buitenkansje](https://images.nederlandmobiel.nl/auto/review/48/peugeot-205.jpg)
Wat een fantastische auto die Peugeot 205 GTi! En wat een buitenkansje om in 2008 met een vrijwel nieuwe 205 GTi te mogen rijden. Het geteste exemplaar is met z'n lage km-stand uniek in de wereld.
Plus
- uitstekende prestaties
- bijterige remmen
- directe besturing
Min
- kan listig reageren bij remmen/gas los in de bocht
- onrustig en onhandelbaar in eerste versnelling
- beperkte binnenruimte
Conclusie
Wat een fantastische auto die Peugeot 205 GTi! En wat een buitenkansje om in 2008 met een vrijwel nieuwe 205 GTi te mogen rijden. Het geteste exemplaar is met z'n lage kilometerstand uniek in de wereld.
Maar een goed onderhouden exemplaar kan net zo goed rijden als dit exemplaar uit het Peugeot-museum. Een gemiddelde 205 GTi kost anno 2008 zo'n drieduizend euro. Voor dat geld biedt de 205 GTi nog altijd meer sensatie en rijplezier dan menig moderne auto (Ivo Kroone).