Bouwjaar | 20-09-1996 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 77.768 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | 90-HJF-5 Verzekeren |
Kleur | Wit Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 2.000 cc |
Vermogen | 181 kW (247 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 20-09-1996 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 77.768 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | 90-HJF-5 Verzekeren |
Kleur | Wit Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 2.000 cc |
Vermogen | 181 kW (247 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Van der Kooi Sportscars |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Meidoornkade 18 |
Postcode | 3992 AE |
Plaats | Houten |
Provincie | Utrecht |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)30 - 4100490 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.vanderkooisportscars.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Modeljaar: 2024
Technische informatie
Aantal cilinders: 4
Transmissie: 6 versnellingen, Handgeschakeld
Acceleratie (0-100): 4,0 s
Gewichten
Ledig gewicht: 683 kg
Laadvermogen: 259 kg
GVW: 942 kg
Interieur
Interieur: Zwart, Stof
Aantal zitplaatsen: 2
Milieu
Emissieklasse: Euro 2
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal eigenaren: 6
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
Afleverkosten: De getoonde prijs is inclusief € 495 afleverkosten.
Motorrijtuigenbelasting: € 51 - € 55 per kwartaal
Deze auto is onder meer voorzien van de volgende opties:
Honda k20, V-tec met 248 PK
0-100 km. ca 4 sec.
Hondata vrij programmeerbare ecu
Motorsport aandrijf assen
Roestvrijstalen spruitstuk
Motor kabelboom geheel geïntegreerd in hoofd elektra
6 bak/ schakelsysteem inclusief verstevigde motorsport schakelkabels
Caterpan met swing systeem om olie aanzuiging bij hoge g-krachten te waarbogen
Siliconen waterslang set
Speciaal vervaardige motorsteunen voor juiste passing en meest ideale hoek aandrijfassen
Aluminium waterpijpen
Hoge druk Bosch brandstof pomp, inclusief catch tank
Staal gevlochten brandstofleidingen
Open luchtfilter
Oliekoeler inclusief leidingen en adapter plaat
Sperdifferentieel
Zwaardere koppeling
Lichtgewicht vliegwiel
Grotere aluminium radiateur
Brandblusser
Sleep ogen voor en achter
Rolkooi
4 puntsgordels Luke, rood
Kuipstoelen FIA goedgekeurd
Nitron schokbrekers
Race remblokken
Lap timer solo
Shift lights
Afneembaar stuur
Hoofdstroom schakelaar
Km. stand op teller: 77.749 KM
Km. strand Novemer 2015: 63.300 KM = nul stand
Verreden met Honda V-tec: 23.118 KM
Bent u benieuwd naar de auto en wilt u eventueel komen kijken of een stuk komen rijden, dan kunt u contact op nemen met.
Marco Smit 06 81 34 49 49.
= Bedrijfsinformatie =
Voor meer informatie over deze auto kunt u contact opnemen met Willem van der Kooi op +31(0)30-4100490 of via Willem@vanderkooisportscars.nl.
Hoewel alle gegevens met de grootst mogelijke zorgvuldigheid zijn samengesteld is Van der Kooi Sportscars niet aansprakelijk voor enige directe of indirecte schade die zou kunnen ontstaan door het gebruik van deze aangeboden informatie. Aan de in dit document verstrekte informatie kunnen op geen enkele wijze rechten worden ontleend of aanspraken worden gemaakt wanneer deze niet door een tekeningsbevoegde is ondertekend. Alle informatie is onder voorbehoud van druk-, zet-, prijs-, en progra
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Lotus Elise | De tweede de beste
"Als iets niet kapot is, repareer het dan niet", luidt het gezegde. Toch nam Lotus het risico en vernieuwde onlangs haar grootste succesnummer. De vorige Lotus Elise was welhaast de perfecte sportwagen, met een puur ongecompliceerd karakter en een bescheiden uitstraling. Nu is de Elise met de computer herontworpen. Daarbij is goed naar de klanten geluisterd en is de auto precies op de gevraagde punten verbeterd terwijl het karakter is gebleven.
De 2e generatie van de Lotus Elise is wederom een sportwagen in zijn puurste vorm. De Elise haalt zijn kracht niet uit brute paardenkrachten, maar uit een lichtgewicht bouw en een subliem onderstel.
Plus
- heel veel race-plezier
- zeer communicatief
- gedurfde vormgeving
Min
- cabriogevoel niet compleet
- veel bijgeluiden
- lastig schakelen met koude motor
Conclusie
Lotus heeft een groot risico genomen door een prima verkopende en presterende sportwagen radicaal onder handen te nemen. Gelukkig is ook de tweede generatie van de Lotus Elise een sportwagen in zijn puurste vorm. Als het om zuiver en ongecompliceerd rijplezier gaat, is Lotus er in geslaagd de perfectie te perfectioneren.
Het uiterlijk past nu beter bij de prestaties, de auto is een fractie functioneler geworden, de afwerking beduidend beter en het concept beantwoordt nog beter aan de wensen van de Lotus-koper. De Lotus Elise II geeft nog steeds een onovertroffen gevoel van wendbaarheid, lenigheid en snelheid en geeft daarmee alle andere sportwagens letterlijk en figuurlijk het nakijken.