Bouwjaar | 14-12-1999 |
Categorie | Cabriolet |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 114.993 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | 26-DT-NS Verzekeren |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.796 cc |
Vermogen | 125 kW (170 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 14-12-1999 |
Categorie | Cabriolet |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 114.993 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | 26-DT-NS Verzekeren |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.796 cc |
Vermogen | 125 kW (170 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Van der Kooi Sportscars |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Meidoornkade 18 |
Postcode | 3992 AE |
Plaats | Houten |
Provincie | Utrecht |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)30 - 4100490 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.vanderkooisportscars.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Modelreeks: jan. 1997 - aug. 2001
Technische informatie
Aantal cilinders: 4
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Tankinhoud: 40 liter
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 4,9 s
Topsnelheid: 202 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 373 x 170 x 115 cm
Wielbasis: 230 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 730 kg
Laadvermogen: 244 kg
GVW: 974 kg
Interieur
Interieurkleur: Rood
Aantal zitplaatsen: 2
Milieu
CO2-uitstoot: 168 g/km
Emissieklasse: Euro 2
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 7,1 l/100km (1 op 14,1)
Brandstofverbruik in de stad: 9,6 l/100km (1 op 10,4)
Brandstofverbruik op de snelweg: 5,7 l/100km (1 op 17,5)
Historie
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Onderhouden volgens voorschriften: ja
Aantal eigenaren: 4
Staat
Aantal sleutels: 1
Financiële informatie
Afleverkosten: De getoonde prijs is inclusief € 495 afleverkosten.
Motorrijtuigenbelasting: € 46 - € 51 per kwartaal
We hebben weer een originele Nederlands geleverde Lotus Elise S1 voor u binnen gekregen
Nieuw door ons geleverd en volledig onderhouden, Lotus Elise S1 1.8-16V met 170 PK (Turbo Technics motor upgrate) in Zilver metallic, met lederen interieur, van 1999 met nog maar 114.000 KM gereden.
Deze echt mooie auto is geleverd met de volgende extra's:
* Originele LM velgen
* Diffuser met extra fin
* Verstralers
* Rode remklauwen
* Nitron Clubsport, Verstelbare Race Schokbrekers
* Carbon Scoop
* Voeten steun Rechts
* Steenslagfolie voor op neus
* Radio CD
* Turbo Technics motor upgrate.
Wilt u deze echt mooie, maar vooral zeer goed onderhouden Lotus komen bekijken, belt u dan eerst voor dat u komt 030-4100490 of 06-81344949 Marco Smit.
= Bedrijfsinformatie =
Voor meer informatie over deze auto kunt u contact opnemen met Willem van der Kooi op +31(0)30-4100490 of via Willem@vanderkooisportscars.nl.
Hoewel alle gegevens met de grootst mogelijke zorgvuldigheid zijn samengesteld is Van der Kooi Sportscars niet aansprakelijk voor enige directe of indirecte schade die zou kunnen ontstaan door het gebruik van deze aangeboden informatie. Aan de in dit document verstrekte informatie kunnen op geen enkele wijze rechten worden ontleend of aanspraken worden gemaakt wanneer deze niet door een tekeningsbevoegde is ondertekend. Alle informatie is onder voorbehoud van druk-, zet-, prijs-, en programmeerfouten. Alle afbeeldingen zoals deze getoond worden zijn auteursrechtelijk beschermd en mogen niet worden gebruikt do
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Lotus Elise | De tweede de beste
"Als iets niet kapot is, repareer het dan niet", luidt het gezegde. Toch nam Lotus het risico en vernieuwde onlangs haar grootste succesnummer. De vorige Lotus Elise was welhaast de perfecte sportwagen, met een puur ongecompliceerd karakter en een bescheiden uitstraling. Nu is de Elise met de computer herontworpen. Daarbij is goed naar de klanten geluisterd en is de auto precies op de gevraagde punten verbeterd terwijl het karakter is gebleven.
De 2e generatie van de Lotus Elise is wederom een sportwagen in zijn puurste vorm. De Elise haalt zijn kracht niet uit brute paardenkrachten, maar uit een lichtgewicht bouw en een subliem onderstel.
Plus
- heel veel race-plezier
- zeer communicatief
- gedurfde vormgeving
Min
- cabriogevoel niet compleet
- veel bijgeluiden
- lastig schakelen met koude motor
Conclusie
Lotus heeft een groot risico genomen door een prima verkopende en presterende sportwagen radicaal onder handen te nemen. Gelukkig is ook de tweede generatie van de Lotus Elise een sportwagen in zijn puurste vorm. Als het om zuiver en ongecompliceerd rijplezier gaat, is Lotus er in geslaagd de perfectie te perfectioneren.
Het uiterlijk past nu beter bij de prestaties, de auto is een fractie functioneler geworden, de afwerking beduidend beter en het concept beantwoordt nog beter aan de wensen van de Lotus-koper. De Lotus Elise II geeft nog steeds een onovertroffen gevoel van wendbaarheid, lenigheid en snelheid en geeft daarmee alle andere sportwagens letterlijk en figuurlijk het nakijken.