Bouwjaar | 2000 |
Categorie | Cabriolet |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 167.444 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | 56-RH-XS Verzekeren |
Kleur | Blauw Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.796 cc |
Vermogen | 121 kW (165 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 2000 |
Categorie | Cabriolet |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 167.444 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | 56-RH-XS Verzekeren |
Kleur | Blauw Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.796 cc |
Vermogen | 121 kW (165 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Van der Kooi Sportscars |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Meidoornkade 18 |
Postcode | 3992 AE |
Plaats | Houten |
Provincie | Utrecht |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)30 - 4100490 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.vanderkooisportscars.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Modelreeks: jan. 1997 - aug. 2001
Technische informatie
Aantal cilinders: 4
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Tankinhoud: 40 liter
Acceleratie (0-100): 5,9 s
Topsnelheid: 202 km/u
Ledig gewicht: 683 kg
Wielbasis: 230 cm
Interieur
Interieurkleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 2
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Afleverkosten: De getoonde prijs is inclusief € 495 afleverkosten.
Motorrijtuigenbelasting: geen
De Lotus Elise van de eerste generatie, beter bekent als de Elise S1, is een unieke verschijning. Snel, handelbaar en puur: zo kan een Elise S1 het beste omschreven worden. Met een vermogen van 165 pk en een gewicht van slechts zo'n 700 kg is het een genot om te rijden over mooie dijkweggetjes en kronkelende wegen.
Deze Lotus Elise S1 is uitgevoerd in Azuur blauw, met een zwart lederen interieur. Het onderstel is geüpgraded met een instelbare Nitron schroefset (schokbrekers en veren) wat in combinatie met de sportuitlaat, een fantastische rijsensatie oplevert. Daarnaast is de koppelingsleiding vervangen door een staal gevlochten leiding, wat in de praktijk voor een consistenter gevoel in het koppelingspedaal leidt. Ook is de auto uitgerust met verschillende aluminium details, bijvoorbeeld de pookknop en de tankdop. Verder bevat deze Elise, de optionele auxiliary driving lights en een Sport luchtfilter.
Alle bodydelen zijn opnieuw gespoten in 2022 in de originele kleur en de sportwagen is zowel technisch als optisch zeer goed.
= Bedrijfsinformatie =
Voor meer informatie over deze auto kunt u contact opnemen met Willem van der Kooi op +31(0)30-4100490 of via Willem@vanderkooisportscars.nl.
Hoewel alle gegevens met de grootst mogelijke zorgvuldigheid zijn samengesteld is Van der Kooi Sportscars niet aansprakelijk voor enige directe of indirecte schade die zou kunnen ontstaan door het gebruik van deze aangeboden informatie. Aan de in dit document verstrekte informatie kunnen op geen enkele wijze rechten worden ontleend of aanspraken worden gemaakt wanneer deze niet door een tekeningsbevoegde is ondertekend. Alle informatie is onder voorbehoud van druk-, zet-, prijs-, en programmeerfouten. Alle afbeeldingen zoals deze getoond worden zijn auteursrechtelijk beschermd en mogen niet worden gebruikt door derden.
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Lotus Elise | De tweede de beste
"Als iets niet kapot is, repareer het dan niet", luidt het gezegde. Toch nam Lotus het risico en vernieuwde onlangs haar grootste succesnummer. De vorige Lotus Elise was welhaast de perfecte sportwagen, met een puur ongecompliceerd karakter en een bescheiden uitstraling. Nu is de Elise met de computer herontworpen. Daarbij is goed naar de klanten geluisterd en is de auto precies op de gevraagde punten verbeterd terwijl het karakter is gebleven.
De 2e generatie van de Lotus Elise is wederom een sportwagen in zijn puurste vorm. De Elise haalt zijn kracht niet uit brute paardenkrachten, maar uit een lichtgewicht bouw en een subliem onderstel.
Plus
- heel veel race-plezier
- zeer communicatief
- gedurfde vormgeving
Min
- cabriogevoel niet compleet
- veel bijgeluiden
- lastig schakelen met koude motor
Conclusie
Lotus heeft een groot risico genomen door een prima verkopende en presterende sportwagen radicaal onder handen te nemen. Gelukkig is ook de tweede generatie van de Lotus Elise een sportwagen in zijn puurste vorm. Als het om zuiver en ongecompliceerd rijplezier gaat, is Lotus er in geslaagd de perfectie te perfectioneren.
Het uiterlijk past nu beter bij de prestaties, de auto is een fractie functioneler geworden, de afwerking beduidend beter en het concept beantwoordt nog beter aan de wensen van de Lotus-koper. De Lotus Elise II geeft nog steeds een onovertroffen gevoel van wendbaarheid, lenigheid en snelheid en geeft daarmee alle andere sportwagens letterlijk en figuurlijk het nakijken.