Honda Civic 2.0 TYPE-R GT 310PK/ NL-AUTO/ CHAMPIONSHIP WHITE

€ 30.950,-

Bouwjaar 30-03-2016
Categorie Hatchback
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 107.223 km
Deuren 5
Kenteken JH-534-X Verzekeren
Kleur Wit Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud 1.996 cc
Vermogen 228 kW (311 pk)

Honda Civic 2.0 TYPE-R GT 310PK/ NL-AUTO/ CHAMPIONSHIP WHITE


€ 30.950,-

Algemeen

Bouwjaar 30-03-2016
Categorie Hatchback
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 107.223 km
Deuren 5
Kenteken JH-534-X Verzekeren
Kleur Wit Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud 1.996 cc
Vermogen 228 kW (311 pk)

Aanbieder

Bedrijfsnaam Kwinkelenberg Automotive B.V.
Contactpersoon Afdeling verkoop
Adres Sterrebaan 3
Postcode 3542 DJ
Plaats Utrecht
Provincie Utrecht
Land Nederland
Telefoon +31 (0)30 - 6382224 bel telefoonnummer toon telefoonnummer
Website KwinkelenbergAutomotive.nl
E-mail e-mail sturen

Auto online verzekeren?

Bereken uw premie direct online!

Opties

  • abs
  • airbag bestuurder
  • airbags (achter)
  • airbags (voor)
  • airconditioning
  • automatic climate control
  • centr. deurvergr. (afstandbediening)
  • cruise control
  • electr. bedienbare buitenspiegels
  • electr. bedienbare ramen (rondom)
  • electr. bedienbare ramen (voor)
  • getint glas
  • lichtmetalen velgen
  • mistlampen (voor)
  • navigatiesysteem
  • parkeersensor
  • regensensor
  • sportstoelen
  • stoelverwarming
  • traction control

Auto direct verkopen?

Laat je auto vandaag nog gratis taxeren en
ontvang direct een bod per e-mail.

Bijzonderheden meld een fout

Algemene informatie
Modelreeks: 2012 - 2017

Technische informatie
Koppel: 400 Nm
Aantal cilinders: 4
Transmissie: 6 versnellingen, Handgeschakeld
Tankinhoud: 50 liter
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 5,7 s
Topsnelheid: 270 km/u

Maten
Afmetingen (LxB): 439 x 188 cm
Wielbasis: 259 cm

Gewichten
Ledig gewicht: 1.353 kg
Laadvermogen: 347 kg
GVW: 1.700 kg

Interieur
Bekleding: Stof
Aantal zitplaatsen: 4

Milieu
CO2-uitstoot: 170 g/km
Fijnstofuitstoot: 1,6 mg/km
Energielabel: E
Emissieklasse: Euro 6

Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 7,3 l/100km (1 op 13,7)
Brandstofverbruik in de stad: 9,4 l/100km (1 op 10,6)
Brandstofverbruik op de snelweg: 6,1 l/100km (1 op 16,4)

Historie
100% Onderhouden: Ja (kwaliteitslabel aanwezig)
Onderhoudshistorie:

- 07-12-2023 (100.988 km): Onderhoudsbeurt (Honda-Dealer)
- 27-10-2022 (89.774 km): Onderhoudsbeurt (Honda-Dealer)
- 16-12-2021 (78.733 km): Onderhoudsbeurt (Honda-Dealer)
- 12-04-2021 (60.032 km): Onderhoudsbeurt (Honda-Dealer)
- 27-11-2020 (51.445 km): Onderhoudsbeurt (Honda-Dealer)
- 07-01-2020 (36.938 km): Onderhoudsbeurt (Honda-Dealer)
- 08-02-2019 (10.436 km): Onderhoudsbeurt (Honda-Dealer)

Staat
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)

Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 216 - € 235 per kwartaal

Afleverpakketten
Inbegrepen afleverpakket: Basispakket
Dit afleverpakket bevat: Geldige APK, RDW-leges

Inruil van elk merk is mogelijk. Liefhebbers opgelet, dit is het serieuze werk! 

Een Honda Civic is een niet alledaagse verschijning. De sportiefste versie van de Civic-range is deze 'Type-R'. Naast de brute 2.0 i-VTEC Turbo motor met maar liefst 310PK is deze 'hot hatch' herkenbaar aan veel spoilerwerk en fraaie 19inch lichtmetalen velgen. Achter de zwarte velgen zorgen de rood uitgevoerde Brembo remschijven voor optimale remkracht. De grote achterklepspoiler is gemonteerd om genoeg downforce te creëren op hogere snelheden samen met de 'echte' diffuser die is geïntegreerd in de achterbumper. 

Van binnen is de Type-R o.a. voorzien van deels knalrode kuipstoelen welke als gegoten zitten, rood uitgevoerde veiligheidsgordels, rode interieurverlichting en een afgevlakt lederen multifunctioneel sportstuur. Naast het stuur prijkt de Modus R+ knop voor de echte puristen. Eenmaal ingedrukt verandert de gasrespons en de instelling van het ESP systeem en stuurt de Type-R zwaarder. 

Deze Honda Civic Type-R is uitgevoerd in de luxe 'GT' uitvoering waardoor de auto voorzien is van luxe extra's zoals keyless entry/ start, een regen en lichtsensor, parkeersensoren rondom, een achteruitrijcamera en Honda Sensing pakket met diverse veiligheidssystemen zoals rijstrookbewaking, dodehoek detectie, verkeersbordenherkenning en bots waarschuwing met stadsrem activatie.

Het betreft een origineel Nederlands geleverde Honda Civic Type-R. De volledige onderhoudshistorie is bekend en aanwezig. APK t/m Janu

Basisdekking voor uw auto

Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.

WA

Wettelijke Aansprakelijkheid

  • Schade aan anderen

WA+

Beperkt Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling

All Risk

Volledig Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling
  • Schade aan uw eigen auto

E-mail aanbieder

 

Autotest

Honda Civic | Tien voor tien

Honda introduceert de tiende generatie van de Civic. In de loop der tijd heeft de Civic zich duidelijk ontwikkeld, maar steeds koos de fabrikant een andere insteek. Bovendien verschilde de compacte Honda per continent en was een "Civic" niet overal ter wereld dezelfde auto. Met de nieuwste generatie zegt Honda zichzelf te hebben hervonden. Verdient de tiende Civic een tien?

Autotest | Honda Civic Tien voor tien

Honda heeft alles in het werk gesteld om de Civic tot de best rijdende auto in zijn segment te maken en een test leert dat de fabrikant grotendeels in die opzet is geslaagd.

Plus

  • uitmuntende rijeigenschappen
  • doordachte ergonomie
  • volop ruimte

Min

  • onhandig groot
  • geen hybride of elektrische versie beschikbaar

Conclusie

Verdient de tiende generatie van de Honda Civic een tien? Het antwoord op die vraag is persoonlijk. Honda heeft alles in het werk gesteld om de Civic tot de best rijdende auto in zijn segment te maken en een test leert dat de fabrikant grotendeels in die opzet is geslaagd. Het ligt echter aan de bestuurder of dat wel of geen doorslaggevend argument is.

Wie de Civic gebruikt als gezinsauto, merkt weinig van de superieure rijeigenschappen. Dan tellen de bovengemiddelde ruimte, de doordachte ergonomie, het hoge veiligheidsniveau, de moderne uitrusting en de hoge mate van comfort. De motoren deugen, maar een hybride of elektrische variant ontbreekt jammerlijk. Als gezinsauto scoort de Civic daarom een dikke voldoende, maar het verschil met de concurrentie zit slechts in de details.

Autoliefhebbers die van iedere kilometer een feestje willen maken, zullen de Civic het meest waarderen. Wanneer de auto wordt aangespoord, gaat de Civic steeds net even verder dan gemiddeld en/of blijven nadelen die andere auto's kennen uit. Daarmee is de nieuwe Civic trouw aan het originele concept, waardoor de tiende Civic zeker een tien waard is.

Deel deze advertentie