![](/img/icon-zoom-nederlandmobiel.png)
Bouwjaar | 14-09-2006 |
Categorie | MPV |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 154.647 km
![]() |
Deuren | 4 |
Kenteken | 29-TH-NV Verzekeren |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 1.368 cc |
Vermogen | 70 kW (95 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 14-09-2006 |
Categorie | MPV |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 154.647 km
![]() |
Deuren | 4 |
Kenteken | 29-TH-NV Verzekeren |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 1.368 cc |
Vermogen | 70 kW (95 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | AutoTreffer |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Harselaarseweg 61 |
Postcode | 3771 MA |
Plaats | Barneveld |
Provincie | Utrecht |
Land | Nederland |
GSM | +31 (0)6 - 14935290 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.autotreffer.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden
meld een fout
Technische informatie
Aantal cilinders: 4
Transmissie: 5 versnellingen, Automaat
Tankinhoud: 47 liter
Acceleratie (0-100): 11,5 s
Topsnelheid: 175 km/u
Maten en gewichten
Ledig gewicht: 1.135 kg
Max. trekgewicht: 1.000 kg (ongeremd 400 kg)
Afmetingen (LxBxH): 3930 x 1698 x 1696 cm
Wielbasis: 251 cm
Interieur
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu
CO2-uitstoot: 153 g/km
Energielabel: C
Emissieklasse: Euro 4
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 6,4 l/100km (1 op 15,6)
Brandstofverbruik in de stad: 8,3 l/100km (1 op 12,0)
Brandstofverbruik op de snelweg: 5,4 l/100km (1 op 18,5)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 125 - € 141 per kwartaal
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Fiat Idea | Ideetje van Fiat
Fiat heeft zo zijn eigen ideeën over auto's. Het merk is groot geworden met kleine auto's, dus het was een kolfje naar eigen hand om een compacte MPV te maken. Het resultaat is de "Idea", een kleine auto waar Fiat groots over opgeeft. Maakt de praktijk de mooie verhalen van de marketing-afdeling waar?
![Autotest | Fiat Idea Ideetje van Fiat](https://images.nederlandmobiel.nl/auto/review/206/fiat-idea.jpg)
Een goed idee van Fiat: een charmante, ruime en prima rijdende compacte gezinsauto. Minder goed zijn de dieselmotor en de bouwkwaliteit.
Plus
- Aardige vormgeving
- Veel bergruimte / zeer praktisch
- Ergonomisch zeer doordacht
Min
- Bijzonder traag, niet bijzonder zuinig
- Onhandig kleine buitenspiegels
- Matige afwerking
Conclusie
De bedenkers van de Fiat Idea hadden goede en minder goede ideeën. Het minste van die ideeën is de zuinige maar matig presterende dieselmotor. Wie overweegt de diesel-variant aan te schaffen, doet er verstandig aan daadwerkelijk met die auto een proefrit te maken en geen genoegen te nemen met een benzine-demo. Omdat de diesel ook nog eens minder stil is dan gemiddeld, scoort Fiat's 1.3-liter Multijet uiteindelijk slechts een heel krappe voldoende. Ook minder positief zijn Fiat's gedachten over de afwerking, terwijl de fabrikant met de andere nieuwe modellen juist laat zien hoe het wel moet.
De beste ideeën van de bedenkers van de Idea hebben betrekking op de ruimte. Fiat weet maximale ruimte uit minimale buitenmaten te halen. Daarbij is die ruimte door de flexibele achterbank en vele bergvakken ook nog eens goed bruikbaar. Tenslotte scoort de Idea op de vormgeving. Ook van het interieur is veel werk gemaakt waarbij ergonomie op uitgekiende wijze is gecombineerd met originele vormgeving.