![](/img/icon-zoom-nederlandmobiel.png)
Bouwjaar | 10-11-2022 |
Categorie | Terreinwagen/Pick Up |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | 43.912 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | 53-99-IM Verzekeren |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Hybride |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 2.995 cc |
Vermogen | 339 kW (462 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 10-11-2022 |
Categorie | Terreinwagen/Pick Up |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | 43.912 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | 53-99-IM Verzekeren |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Hybride |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 2.995 cc |
Vermogen | 339 kW (462 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Pon Center Utrecht Audi |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Landzigt 8 |
Postcode | 3454 PE |
Plaats | De Meern |
Provincie | Utrecht |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)30 - 6969900 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.poncenter.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden
meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: SUV
Modelreeks: 2018 - 2023
Referentienummer: 5399IM
Productienummer: 5399IM
Technische informatie
Koppel: 450 Nm
Aantal cilinders: 6
Aandrijving
Plug-in hybride: Ja
Tankinhoud: 75 liter
Actieradius: 44 km
Transmissie
Transmissie: 8 versnellingen, Automaat
Prestaties
Acceleratie (0-100): 5,4 s
Topsnelheid: 240 km/u
Maten en gewichten
Ledig gewicht: 2.415 kg
Wielbasis: 299 cm
Accu
Accu: 18 kWh
Accu laden: 7.4 kW
Interieur
Interieurkleur: Zwart-zwart-rotsgrijs/zwart-zwart/ zwart/zwart
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu
CO2-uitstoot: 52 g/km
Energielabel: A
Emissieklasse: Euro 6d-TEMP
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 2,8 l/100km (1 op 35,7)
Gemiddeld elektriciteitsverbruik: 22,6 kWh/100km
Onderhoud, historie en staat
Aantal eigenaren: 1
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 472 - € 517 per kwartaal
Garantie
Garantielabels: Audi Selectie :plus, BOVAG Garantie (12 maanden)
BOVAG 40-Puntencheck: Ja
Garantie: 12 maanden
Afleverpakketten
Inbegrepen afleverpakket: Audi ASP afleverpakket:
- Poetsen
- 130 punten controle
- Beurt volgens onderhoudsschema
- Volle tank brandstof
- Bovag 40-puntencheck
Dit afleverpakket bevat: Audi Selectie :plus; BOVAG garantie (12 maanden); BOVAG 40-Puntencheck; Muntstad garantie 12 maand (12 maanden garantie); Nieuwe APK
Deze auto is net binnengekomen en moet nog geïnspecteerd worden. Je kunt de auto momenteel alleen op afspraak bekijken. Neem gerust contact met ons op om een afspraak te maken.
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Audi Q8 e | Sterker met een stekker
De Audi Q8 is een zeer grote SUV. Om die aan te drijven is logischerwijs een zeer grote motor nodig. En vanwege CO2-uitstoot en de bijbehorende aanschafbelasting is een dieselmotor voor de Q8 de meest logische keuze. Nu introduceert Audi echter een alternatief: de Q8 plug-inhybrid.
![Autotest | Audi Q8 e Sterker met een stekker](https://images.nederlandmobiel.nl/auto/review/4334/audi-q8.jpg)
De Audi Q8 plug-in hybrid biedt louter voordelen boven de variant met alleen een verbrandingsmotor. De hybrid is stiller, sterker, soepeler en veel voordeliger in aanschaf en gebruik.
Plus
- nog stiller en verfijnder dan een conventionele Q8
- ruim en praktisch
- uiterst comfortabel
Min
- reactie gaspedaal verschilt bij rijden op elektra of benzine
- Achterste zijruiten niet geheel te openen
- Karige standaard-uitrusting
Conclusie
De Audi Q8 is voortaan ook leverbaar met plug-inhybride aandrijving. Dit is een logische ontwikkeling, want diesel raakt vanwege de samenstelling van de uitlaatgassen uit de gratie, terwijl CO2-belasting giganten zoals de Q8 extra kostbaar maakt. Wie om welke reden dan ook nog niet klaar is voor de geheel elektrische auto, heeft aan een plug-inhybride een goede tussenoplossing. De "Q8 TFSI e" is op de korte afstand stil, soepel en uitstootvrij zoals een volledig elektrische auto. Op de langere afstand zorgt diezelfde elektromotor ervoor dat de benzinemotor zijn werk efficiënter en met meer verfijning doet. Voor wie vooral naar de prijs kijkt: de plug-inhybrid is minimaal 23.000 euro voordeliger dan een Q8 met dieselmotor.
Nadelen kent de hybride-techniek niet, anders dan de noodzaak om regelmatig op te laden. Wanneer niet consequent wordt geladen, is de batterij slechts ballast en pakt het verbruik zelfs hoger uit. Het extra gewicht van de batterij is op het totaalgewicht van de Q8 relatief klein. Het weggedrag is daarom gelijk gebleven: comfortabel met een sportieve ondertoon.